ביטוח תאונות אישיות לתלמידים

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד.

הביטוח מכסה כל ילד החל מגיל 3 הלומד בגן ילדים ועד תלמיד שהגיע לגיל 18 ולומד במוסד חינוכי מוכר.

ביטוח תלמידים, מעניק לתלמידים כיסוי ביטוחי 24 שעות ביממה, בכל ימות השנה ובכל מקום שהוא נמצא בו, בין אם לתאונה יש קשר לפעילות המוסד החינוכי שהתלמיד לומד בו ובין אם לאו.

התשלום עבור ביטוח התלמידים נגבה מההורים במסגרת תשלומי ההורים, עד לסכום מקסימלי של 75 ₪ כיום (סכום זה נכון לשנת הלימודים תשע"ז והוא עשוי להשתנות, בהתאם להחלטתה של ועדת החינוך של הכנסת לגבי שנת הלימודים הבאה).

ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה, בין היתר, זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מתאונה. הפיצוי במסגרת הפוליסה אינו קשור לשאלה באשמת מי נגרמה התאונה או מי אחראי לה.

הביטוח חל גם על הורה או בן משפחה של התלמיד שהשתתף (ללא תשלום) בפעילות רשמית של המוסד החינוכי בשטח המוסד או מחוצה לו.

יש לשים לב כי הביטוח אינו מכסה פגיעה בתאונת דרכים, פגיעה כתוצאה מפעולות איבה או פגיעה מתאונת עבודה , שבגינן התלמיד זכאי לפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי.

התיישנות התביעה בתביעות ביטוח הינה למשך 3 שנים מיום אירוע התאונה. אולם כאשר מדובר בקטינים, קובע חוק ההתיישנות כי תקופת ההתיישנות מתחילה רק כשהקטין הופך לבגיר, כלומר מרגע הגיעו לגיל 18. משמעות הדבר היא כי ניתן לתבוע את חברת הביטוח בגין תאונת תלמיד עד גיל 21,  גם אם התאונה עצמה אירעה שנים רבות קודם לכן.

לצורך מימוש פוליסת תאונות תלמידים יש לפעול מול חברת הביטוח בה הבירוקרטיה וההליך עצמו מורכב ומסובך, יש לעמוד בהגדרת הפוליסה ולוודא מימוש של הזכאות במלואה. במקרה זה אנו ממליצים לפנות לקבלת יעוץ משפטי של משרדנו שהינו בעל נסיון רב שנים בניהול תביעות פוליסות אובדן כושר עבודה.


עו"ד ישראל טיפלה במהלך השנים במגוון מקרים שונים של תאונות תלמידים והינה בעלת היכרות מעמיקה עם הבירוקרטיה המורכבת בחברות הביטוח. נשמח לסייע לך בקבלת הזכויות המגיעות לך בעקבות מצבך הרפואי.

כל שצריך לעשות הוא ליצור קשר טלפוני עם עו"ד ימית מוריה ישראל ובמידת הצורך להגיע לפגישה. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך!


לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

נכות כללית

קצבת נכות כללית משולמת מידי חודש למי שסובל מנכות גופנית או נפשית בשיעור 50% לפחות וכתוצאה מנכותו איבד את כושר

קרא עוד »
עורך דין לביטוח לאומי
תביעות ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מעניק ביטוח רחב היקף לתושבי המדינה ונחשב לעמוד התווך במדיניות החברתית. מטרתו העיקרית של החוק הינה להעניק

קרא עוד »
דילוג לתוכן