גמלת ילד נכה

גמלת ילד נכה הינה קצבה חודשית המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לילדים עם הסובלים מליקויים או שהינם בעלי צרכים מיוחדים. הגמלה נועדה לסייע להורים עקב העומס הטיפולי והכלכלי המוטל עליהם כהורים לילדים עם צרכים מיוחדים.

ילד בגיל 90 יום ועד גיל 18 ושלושה חודשים זכאי לגמלת ילד נכה מאת המוסד לביטוח לאומי במידה והינו סובל מליקויים שונים או שהינו זקוק לעזרת הזולת. הזכאות לגמלה עשויה להקנות זכויות והטבות נוספות, כגון קבלת היתר להעסקת עובד זר לטיפול בילד, הנחות בתשלומים שונים, סייעת צמודה, הסעה לבית הספר או הגן שתמומן על ידי הראשות המקומית ועוד.

מי זכאי לקבלת הגמלה?

ילד בגיל 3 חודשים ועד 3 שנים יהיה זכאי לקבלת גמלת ילד נכה במידה ואינו מצבע את רוב הפעולות ותנועות הראש שבני גילו מסוגלים לבצע.

ילד מגיל 3 ומעלה יהיה זכאי לקבלת גמלת ילד נכה במידה והילד זקוק לעזרה בביצוע פעולות היום יום, כגון: לבוש, רחצה, אכילה, ניידות ושליטה על סוגרים, או במידה והינו זקוק לנוכחות קבועה של הזולת על ידו, כלומר שלא ניתן להשאירו ללא השגחה צמודה בכל שעות היממה, גם לא לפרק זמן קצר ביותר, לאור חוסר יכולותו להבחין בגורמי סיכון לו או לסביבתו (לדוגמא ילד הסובל מפיגור, הפרעות נפשיות קשות), גם ילד הסובל מאלרגיה קשה מצריכה ליווי צמוד של מבוגר.

ילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז קשה ולאור זאת זקוק להשגחה צמודה החורגת במידה ניכרת מילדים אחרים בני גילו. כן ילד הסובל ממוגבלות שכלית קלה ונמצא במסגרת חינוכית מיוחדת.

ילד הסובל מפסיכוזה או שהינו במצב פסיכיאטרי התנהגותי דומה וכן ילד שאובחן על הספקטרום האוטיסטי יהיה זכאי לקבלת הגמלה.

ילד הסובל מליקוי ראיה (חדות ראייה פחותה מ-3/60 בכל אחת מהעיניים או שדה ראייה של פחות מ-20 מעלות בכל אחת משתי העיניים, והכל עם תיקון) יהיה זכאי גם הוא לקבלת הגמלה.

ילד שזקוק לסיוע תקשורתי ושאינו מתקשר באופן מילולי כלל עם הסביבה יהיה זכאי גם הוא לגמלה.

ילדים הסובלים מליקוי שמיעה   (ירידה של 45 דציבל ומעלה בתדירויות הדיבור בכל אחת מהאוזניים ללא תיקון) או ילדים הסובלים מתסמונת דאון יהיו זכאים לקבלת הגמלה החל מיום לידתם.

סייג לזכאות הינו לילדים השוהים במוסד אשר מקנה שירותי ריפוי, סיעוד או שיקום.

שיעורי הגמלה

גמלת ילד נכה נקבעת בשיעורי נכות של 50%, 100%, או 188% וזאת בהתאם לרמת התפקוד של הילד, מידת תלותו בעזרת הזולת וטיפולים רפואיים שהוא זקוק להם.

גמלת ילד נכה בשיעור של 50% הינה בסך 1,098 ש"ח, נכון לשנת 2018.

סכום גמלת ילד נכה בשיעור של 100% הוא 2,569 ש"ח (סכום זה כולל תוספת בסך 373 ש"ח), נכון לשנת 2018.

סכום גמלת ילד נכה בשיעור של 188% הוא 4,501 ש"ח (סכום זה כולל תוספת בסך 373 ש"ח), נכון לשנת 2018.

משפחה שבה שני ילדים או יותר זכאים לגמלת ילד נכה, תהיה זכאית לגמלה בשיעור מוגדל בשיעור של 50% מאחוזי הזכאות שנקבעו לכל ילד. (לדוגמא: משפחה שבה ילד אחד זכאי לגמלה בשיעור של 50% ואחיו זכאי לגמלה בשיעור של 100%: הילד שנקבעה לו זכאות בשיעור של 50% יקבל גמלה מוגדלת בשיעור של 75%. הילד שנקבעה לו זכאות בשיעור של 100% יקבל גמלה מוגדלת בשיעור של 150%).

שילוב של קבלת גמלת ילד נכה וגמלת ניידות ניתן רק במידה ונקבעה לילד מוגבלות בניידות בשיעור 80% ומעלה או שהוא זקוק ומשתמש בכיסא גלגלים. אחרת יצטרך לבחור בין קבלת גמלת ניידות לגמלת ילד נכה.


משרדנו בעל ידע מקצועי וניסיון רב שנים, עו"ד ישראל טיפלה במהלך השנים במגוון מקרים שונים והינה בעלת היכרות מעמיקה עם הבירוקרטיה המורכבת במוסד לביטוח לאומי. נשמח לסייע לך בקבלת הזכויות המגיעות לך בעקבות מצבך הרפואי.

כל שצריך לעשות הוא ליצור קשר טלפוני עם עו"ד ימית מוריה ישראל ובמידת הצורך להגיע לפגישה. פגישה זו אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך!


לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

תביעות ביטוח

ביטוח תאונות אישיות ביטוח תאונות אישיות לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד בנושא

קרא עוד »
דילוג לתוכן