קביעת אחוזי נכות בתאונות דרכים

קביעת אחוזי הנכות של התובע בתאונת דרכים קובעת את שיעור הפיצויים שיקבל כתוצאה מהתאונה. על כן ישנה חשיבות רבה לניהול קביעת שיעור הנכות, מינוי המומחה וחקירתנו במידת הצורך. למשרד עורכי דין ימית מוריה ישראל ידע וניסיון רב בהליך זה.

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים התשל"ה-1975, אחוזי הנכות של התובע יש שיקבעו על ידי מומחה רפואי שימונה מטעם בית המשפט.


בתביעות תאונות דרכים לא ניתן להגיש לבית המשפט חוות דעת רפואית מטעם התובע, וכך גם הנתבע לא יכול להגיש חוות דעת מטעמו, אלא הקביעה נעשית כאמור על ידי מומחה רפואי שימונה מטעם בית המשפט.


יחד עם כתב התביעה, תגיש עו"ד ימית מוריה ישראל בקשה לבית המשפט, למינוי מומחה רפואי בתחום בו נגרם לתובע נזקי גוף אשר עשויים להותיר נכות. במקרים בהם נגרמו נזקי גוף במספר תוחמים שונים תבקש עו"ד ימית מוריה ישראל מינוי מספר מומחים רפואיים בתחומים הרלוונטיים. לדוגמא מצב בו בנוסף לפגיעה אורטופדית סובל התובע ממצב של פוסט טראומה (PTSD). במקרה כזה ימנה בית המשפט מומחה אורטופדי ומומחה בתחום הפסיכיאטרי.

על פי הפסיקה, לצורך מינוי מומחה רפואי מספיקה ראשית ראיה על מנת שבית המשפט יורה על המינוי. (רע"א 1338/90 שיק נ' מטלון, פ"ד מד (2) 216) ויחד עם זאת אנו ממליצים ללקוחותינו לשמור על רצף טיפולי ותיעוד רפואי רצוף ומקיף.

ככלל, אחרי שבית המשפט ימנה מומחה רפואי, עו"ד ימית מוריה ישראל תעביר למומחה שמונה מטעם בית המשפט את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים של התובע וכך יעשה גם עו"ד של חברת הביטוח.

התובע יזומן לבדיקה על ידי המומחה הרפואי, לעיתים, יבקש המומחה מהתובע לבצע בדיקות עזר ולאחר קבלתן ימציא המומחה את חוות דעתו בה יקבע את שיעור הנכות שנותרה לתובע, תוקף הנכות ואת הקשר סיבתי בין הנכות לתאונה.

לאחר המצאת חוות הדעת, באם תסבור עו"ד ימית מוריה ישראל כי יש מקום לשאול את המומחה שאלות אשר יבהירו את קביעתו של המומחה, ישלחו אל המומחה שאלות הבהרה. במידה ואין די בתשובותיו של המומחה ועו"ד ימית מוריה ישראל תהא מעוניינת בחקירת המומחה, תבקש מבית המשפט לקבוע מועד לדיון הוכחות בו יוזמן המומחה לחקירה בבית המשפט אודות חוות דעתו.

בשכרו של המומחה הרפואי תישא לרוב חברת הביטוח. עם זאת, השתת שכר טרחת המומחה על חברת הביטוח לא נעשה באופן קבוע ללא שיקול דעת ובעניין זה בית המשפט ייתן משקל רב לחומר רפואי ורצף טיפולי. באם לדוגמא ישנו מסמך רפואי בודד עליו מבקש התובע להתבסס בבקשתו למינוי מומחה רפואי, יתכן ובית המשפט יקבע כי בהוצאות שכר טרחת המומחה יישאו הצדדים בחלקים שווים. ואילו במקרים בהם מבקש התובע להתבסס על מסמך רפואי בודד שהינו ממועד רחוק מהתאונה ולא נראה כי ישנו קשר סיבתי סביר בינו לבין התאונה יתכן אף כי בית המשפט ייטה לקבוע כי שכר טרחת המומחה יישא התובע במלואו. כמובן שבמקרים אלו, במידה והמומחה הרפואי יקבע כי נותרה לתובע נכות כתוצאה מהתאונה, ההוצאה שהוציא התובע לעניין שכרו של המומחה תוחזר לתובע במלואה.

במקרים בהם נעשה ניסיון לנהל מו"מ לצרכי פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, ממנים מומחה רפואי המקובל על שני הצדדים, התובע וחברת הביטוח. חוות דעתו של המומחה הרפואי שמונה בהסכמה תחייב את הצדדים. במידה ולאחר מכן עו"ד ימית מוריה ישראל תסבור כי הצעת חברת הביטוח אינה סבירה ביחס לנזק ואין מהסכמה על גובה הפיצויים ניתן יהיה לפנות לבית המשפט ובמקרה כזה חוות דעת של המומחה הרפואי שמונה בהסכמה תחייב את הצדדים גם בבית המשפט.


המפתח להצלחת תביעות מסוג זה הינו יצירתיות, ראיה מרחבית של המטריה המשפטית והראיות השונות, כל אלו כמובן נרכשים בהמון ידע וניסיון של שנים.

עו"ד ישראל טיפלה במהלך השנים במאות תביעות של תאונות דרכים בהצלחה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בעניין לקבלת התוצאה הטובה ביותר בתביעתכם.

כל שצריך לעשות הוא ליצור קשר טלפוני עם עו"ד ימית מוריה ישראל ובמידת הצורך להגיע לפגישה. פגישת הייעוץ אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך!


לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

עורך דין ביטוח
עורך דין ביטוח

לכל אדם יש לא מעט פוליסות ביטוח שדואגות לו לפיצוי או החזר כספים במקרים מגוונים לאורך החיים. על מנת להימנע

קרא עוד »
עו"ד תאונות עבודה
תאונת עבודה

תאונת עבודה כאשר אדם נפגע בתאונת עבודה יש לו את הזכות לפנות לאגף נפגעי עבודה בביטוח הלאומי ולקבל פיצוי בגין

קרא עוד »
דילוג לתוכן