קביעת אחוזי נכות בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה

כאשר אדם נפגע בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה והוכרה כתאונת עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי, קיימות בפניו שתי אפשרויות לצורך קביעת אחוזי נכותו כתוצאה מהתאונה.

אפשרות אחת הינה קביעת דרגת נכות באמצעות הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי. הגשת תביעה לקביעת דרגת נכות למוסד לביטוח לאומי. לאחר הגשת התביעה מוזמן התובע לוועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הועדה הרפואית בוחנת את שיעור הנכות ואת קשר סיבתי בין הנכות לתאונה. לעיתים, התובע יזומן לוועדות נוספות כאשר יש צורך לקבוע נכות בתחומי רפואה נוספים מלבד תחומו של רופא הוועדה.  ככל שתקבע נכות זמנית, בתום תקופתה מוזמן התובע לוועדה נוספת , כך עד אשר נקבעת לתובע נכות צמיתה.

במקרה בו בחר התובע להיבדק על ידי הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי- קביעתן תחייב את בית המשפט בתביעה על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים בהכרה בשיעור הנכות שנקבע בהן.

למסלול זה יתרונות וחסרונות. היתרונות הינן כי בניגוד למומחה רפואי מטעם בית המשפט, במסלול זה ניתן להגיש ערר על החלטת וועדה רפואית לוועדה רפואית לעררים, אשר דנה מחדש בעניינו של התובע, בהרכב של 3 רופאים בכירים. יתרון נוסף של מסלול זה, הוא שניתן להגיש לוועדות רפואיות של מוסד לביטוח לאומי חוות דעת פרטיות וזאת בניגוד למומחה רפואי  שמונה מטעם בית המשפט.

כמובן שישנה חשיבות רבה להתייצבות בפני ועדה רפואית מלווה בעו"ד ממשרדנו על מנת שיתרום מניסיונו ויוכל לשטוח תלונות וטענות בפני וועדה בצורה מקצועית ומיטיבה.

יתרון נוסף הוא כי במקרה זה אין עלות לבדיקת הועדה הרפואית, בניגוד למקרה בו ימונה מומחה מטעם בית המשפט ובמקרים מסויימים עשוי בית המשפט להשית את שכרו על התובע באופן חלקי או מלא.

ולעומת כל אלה, החיסרון הבולט של קביעת דרגת הנכות לתובע בתאונת דרכים על ידי הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי הינו בחוסר האובייקטיביות, שהרי הועדות הרפואיות הן מטעם המוסד לביטוח לאומי, וזהו כידוע גוף שמטבעו מקמץ ומקשה על הפונים אליו בקבלת זכויותיהם וכך גם בקביעת אחוזי נכות. במקרים רבים קביעתן של הועדות הרפואיות מטעם המוסד לביטוח לאומי אינן משקפות את המצב הרפואי בפועל וכך נוצר מצב בו יתכן והועדה תקבע נכות נמוכה ביחס למה שהיה קובע מומחה רפואי מטעם בית המשפט, שהרי הוא אובייקטיבי יותר לרוב ואינו מקבל את שכרו מהגוף שמינה אותו.

האפשרות השניה היא כאמור לעיל מינוי מומחה רפואי מטעם בית המשפט, במקרה זה היתרון הבולט הוא האובייקטיביות היחסית של המומחה שמונה ואילו החסרונות הן ריזיקה במינוי מומחה כאשר לא בטוח שנותרה לתובע נכות (ואז התובע ישא בשכרו וסכום זה ינוכה מכלל הפיצויים שיפסקו לתובע בסוף הדיון) וכן חוסר היכולת למסור למומחה חוות דעת מטעם התובע.

הפסיקה אפשרה לתבוע את זכות הבחירה בין המסלולים השונים. ברע"א 1619/93 אליהו חברה לביטוח בע"מ נ' יאיר טטרו פ"ד מז(4) 89, קבע כי תובע שנפגע בתאונת דרכים שהינה גם תאונת עבודה, רשאי שלא לפנות לקביעת דרגת נכותו למוסד לביטוח לאומי, וזכאי הוא לגישה ישירה לבית המשפט למינוי מומחה על פי תקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), תשמ"ז-1986 אם כי יש לנכות את הגמלה הרעיונית שהתובע זכאי לה מן המוסד לביטוח לאומי, גם אם לא הפנה תביעה לשם.

משרד עורכי דין לנזקי גוף ימית מוריה ישראל נוהג תמיד לבחון במסלול המתאים ביותר לכל תובע שיאפשר מיצוי ומקסום של הפיצוי הכולל שיפסק בתיק. היותה של עו"ד ימית מוריה ישראל מומחית בתחום תאונות הדרכים והמוסד לביטוח לאומי גם יחד מביא ליכולתה להעריך בצורה הטובה והמקצועית ביותר, איזה מסלול יטיב עם התובע בכל מקרה באופן ספציפי.


המפתח להצלחת תביעות מסוג זה הינו יצירתיות, ראיה מרחבית של המטריה המשפטית והראיות השונות, כל אלו כמובן נרכשים בהמון ידע וניסיון של שנים.

עו"ד ישראל טיפלה במהלך השנים במאות תביעות של תאונות דרכים בהצלחה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בעניין לקבלת התוצאה הטובה ביותר בתביעתכם.

כל שצריך לעשות הוא ליצור קשר טלפוני עם עו"ד ימית מוריה ישראל ובמידת הצורך להגיע לפגישה. פגישת הייעוץ אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך!


לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

תביעות ביטוח

ביטוח תאונות אישיות ביטוח תאונות אישיות לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם השאירו פרטים ונחזור אליכם עוד בנושא

קרא עוד »
גמלת ילד נכה

גמלת ילד נכה הינה קצבה חודשית המשולמת על ידי המוסד לביטוח לאומי לילדים עם הסובלים מליקויים או שהינם בעלי צרכים

קרא עוד »
דילוג לתוכן