תשלום תכוף בתאונת דרכים

במקרים רבים הפגיעה בתאונת הדרכים גרמה לנזק כלכלי ממשי, התובע נמצא בתקופת אי כושר עבודה ואף נדרש בזמן זה לממן את הוצאות הטיפול הרפואי, לעיתים לסיעוד חלקי או מלא. הדבר כרוך בהפסד הכנסות מחד והוצאות רבות מאידך.

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, שהינו חוק סוציאלי בעיקרו ונועד להגן על זכויות הנפגעים בתאונות דרכים, מאפשר הליך מיוחד של קבלת סכום פיצוי בשלב הראשוני של הגשת התביעה פיצוי שהינו מקדמה על חשבון התביעה, אשר יקוזז ממנה בסיומה. הליך זה מכונה בחוק "תשלום תכוף". המטרה היא לאפשר לנפגע קיום מינימלי עד להכרעתו הסופית של בית המשפט בסוגיית גובה סכום הפיצוי.

בכל מקרה בו יש מקום להגיש בקשה לתשלום תכוף עו"ד ימית מוריה ישראל תפנה אל חברת הביטוח ב"דרישה לתשלום תכוף" בהתאם לנוסח הקבוע בחוק. באם חברת הביטוח תסרב להיעתר לדרישה או אם נותרה הבקשה ללא כל מענה מחברת הביטוח, תעתור עו"ד ימית מוריה ישראל בתוף 60 יום מהגשת הדרישה לחברת הביטוח, בבקשה לבית המשפט. חשוב לציין כי בקשה לתשלום תכוף הינה בקשה עצמאית לחלוטין שאינה קשורה בדיון המתנהל בתיק התביעה העיקרי ויכול אף להיות מוגש בטרם הגשת כתב התביעה בכלל.

כבכול תביעה בגין נזקי גוף, כך גם לעניין התשלום התכוף, חשוב מאוד לשמור קבלות ומסמכים המתעדים הוצאות התובע הנובעות מהתאונה, וזאת לצורך הצגתן בפני חברת הביטוח ובית המשפט במידת הצורך. כאשר מדובר בדרישה לקבלת תשלום תכוף עבור צרכי מחייה יש להציג אסמכתאות בנוגע לנתוני שכרו של הנפגע בטרם התאונה ולאחריה- לצורך השוואה והוכחת ירידה בשכר.

המועד להגשת הבקשה לתשלום תכוף הינו קריטי שכן ניתן להגיש את הבקשה לתשלום תכוף בחודשים הראשונים לאחר אירוע התאונה ובסמוך ככל שניתן למועד התרחשותה. החוק קובע כי בית המשפט לא יפסוק תשלום תכוף בעד תקופה העולה על שנתיים מיום קרות האירוע שבגינו הוגשה הבקשה. יחד עם זאת בית המשפט לא נוטה לאשר בקשה לתשלום תכוף בעד תקופה של שנה ומעלה ממועד התאונה. בקשה לתשלום תכוף ניתן להגיש אחת ל-6 חודשים ובתנאי שהנסיבות השתנו במידה המצדיקה מתן החלטה חדשה בבקשה.


המפתח להצלחת תביעות מסוג זה הינו יצירתיות, ראיה מרחבית של המטריה המשפטית והראיות השונות, כל אלו כמובן נרכשים בהמון ידע וניסיון של שנים.

עו"ד ישראל טיפלה במהלך השנים במאות תביעות של תאונות דרכים בהצלחה. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בעניין לקבלת התוצאה הטובה ביותר בתביעתכם.

כל שצריך לעשות הוא ליצור קשר טלפוני עם עו"ד ימית מוריה ישראל ובמידת הצורך להגיע לפגישה. פגישת הייעוץ אינה כרוכה בעלות או בהתחייבות מצידך!


לתיאום פגישת ייעוץ בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם

עוד בנושא

נכות כללית

קצבת נכות כללית משולמת מידי חודש למי שסובל מנכות גופנית או נפשית בשיעור 50% לפחות וכתוצאה מנכותו איבד את כושר

קרא עוד »
דילוג לתוכן